Första advent

Första ljuset tänt, det är väl egentligen nu som man förstår att det börjar närma sig julen på riktigt. Har fått ordning på massa julmys här hemma nu också. Bjöd över mor, far och bror min på en fika i vår lilla lya vilket blev riktigt lyckat. :) Måste säga att det var riktigt trevligt! Senare framåt kvällen är det vi som ska över till dem för att spendera lite tid, spela kort och allmänt umgås.
För tillfället så spelas det julmusik i behaglig volym, adventsljuset står och brinner och andra värmeljus också. Dessutom är jag riktigt imponerad över hur mycket snö vi fått under dagen! Stämningen är helt perfekt. :) Nu längtar jag mer än allt annat till en mysig jul i Skåne. Det är faktiskt såpass mycket snö som kommit att det ligger på fönsterbrädan och blockerar sikten in för lampan och blomman jag har ståendes i köksfönstret. 






Riktigt galet mycket snö! Men klagar inte så länge dem plogar gångar så man åtminstone kan ta sig fram! :)
Försöker också att ta vara på denna mysiga dag tillsammans med min älskade eftersom jag knappt fick någon tid till det igår, (förlåt raring) men tar igen den nu.





Kommentarer

  • Kommentera inlägget här:

  • Namn:
    Jag är här ofta

  • E-postadress: (publiceras ej)

  • Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback