45, 80, 81, 82 - ändå ganska snart!

Efter allt detta kikande efter julgrejer har jag fått upp julstämningen i huvudet till max, jag planerar redan för hur jag ska ha det, vad jag vill införskaffa, hur det ska stå/hänga. Och av allt detta så slog det mig att det är 45 dagar tills min älskade sambo blir 21 (18:e november), 80 dagar kvar tills jag blir 19 (ganska uppenbart att man vet vilket datum och det är 81 dagar kvar till jul), 81 dagar till julafton och 82 dagar kvar tills min far blir 47. Jag har inte riktigt fattat att det är lite mer än två månader kvar tills jag fyller år. Och så har jag svårt att förstå att tiden har gått så himla fort! Däremot vet jag inte om jag riktigt längtar till min födelsedag - jag har aldrig haft riktig tillgång till ett riktigt ''partaj'' då majoriteten aldrig har tid dagen innan julafton vilket man kan förstå - därför har jag tappat suget för att fira mig totalt. Men i år är jag iallafall i Skåne, så det kanske får mig att bli gladare då jag får en annan möjlighet att fira mig i efterhand och DÅ kanske folk har tid även om jag inte vill göra något stort av det. :) Dessutom kräver jag aldrig att få något även om jag uppskattar tanken av att få något även om det må vara världens minsta grej - för mig är det tanken som räknas, inte kostnaden. :)
Nej, gud så sprallig jag blev! Nu vill jag ha vinter, julmys, Kalle Anka och gänget, god mat,  härlig stämning, julgran och klappar och bäst av allt, älskling och vovven och givetvis min älskade familj, även om jag i år tillbringar min jul på sambons håll. :) Skönt med lite ombyte i miljö också och det ska bli kul att fira jul på ''annorlunda'' vis då alla inte firar lika. Jag har hört att dem i sambons familj klär granen på kvällen dagen innan julafton - vilket för mig blir en sjukt mysig födelsedagspresent! Detta ser jag verkligen fram till, nu hoppas jag att dagarna flyger förbi! :)




Kommentarer
emmy

verkligen, och tycker videon passar riktigt bra till låten :)

2010-10-04 21:51:29
URL: http://youuknowit.blogg.se/
kicki

Oj hjälp.. julen är ju snart här :)

Läget med dig?

2010-10-05 08:38:15
URL: http://loeria.blogg.se/
Josäfin :>

sv: Åh, Jag hatar hosta! :( krya på dig :)

själv är jag bra, trött bara ;)

2010-10-05 14:38:17
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

  • Kommentera inlägget här:

  • Namn:
    Jag är här ofta

  • E-postadress: (publiceras ej)

  • Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback