Idioti!

Satt i en livlig konversation med min darlin' Melissa då hon länkade mig ett, rent ut sagt idiotiskt, nyhetsinlägg på Aftonbladet. Är det allvarligt talat normalt att införskaffa högre skatt för de personer som är överviktiga? Är det inte mer lämpligt att sänka kostnaderna på det färska i mataffärer, såsom grönsaker, frukt och annat nyttigt istället för att ha skyhöga priser? Varför ska priserna vara rättade efter vad en högre uppsatt tjänar och har i plånboken? Man handlar efter vad man har i plånboken och förser sig med det möjligtvis lilla man har. Och för det så ska man bli stämplad med högre skatt om man är överviktig? Inte konstigt att allt fler personer blir maniska med vikten och att folk väljer att svälta sig för att skynda på processen.
Förlåt Stefan Hanna - jag är överviktig!






Du kan fortsätta läsa hela artikeln genom att klicka HÄR!
Vad tycker ni om detta förslag? Något som i era öron låter som en vettig grej att införskaffa?



Kommentarer
Melissa

Men det är ju fan sinnessjukt :s

Jag menar.. dem som har fetma som går i släkten då?

Det är ju inte direkt deras fel då och som sagt..

Så finns det folk som faktiskt inte kan gå ner i vikt.



Så jävla idiotiskt att det inte finns,

jag blir galen ;@

<3

2011-01-02 14:31:48
URL: http://melissadollar.blogg.se/
FlizanLizan

sv: allt bra? :)

2011-01-02 15:00:47
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
MADDES

jag tycker det där låter helt sjuk. det är väl i så fall bättre att höja priset på fet och dålig mat och sänka priset på nyttigare alternativ..

2011-01-02 15:24:04
URL: http://maddisenj.blogg.se/

  • Kommentera inlägget här:

  • Namn:
    Jag är här ofta

  • E-postadress: (publiceras ej)

  • Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback