Lingonplock & gemensamt kvällskäk

Ja, rubriken talar för sig själv. Vi beslöt oss (jag, mamma, pappa, Fredrik och Pajjas (haha)) för att åka ut och plocka lingon. Vi fick iallafall ihop till ca 2 liter vilket innebär: Mammas goda lingonsylt! Mums! Blir dessutom ett bad för Pajjas, då han har rullat runt i allt möjligt i skogen, allt från svamp till lort! Usch och fy! Men han hade det verkligen riktigt kul då han fick springa lös i skogen! Han var riktigt nöjd över att få vara för sig själv - och jag är så förbaskat stolt över att han inte gav sig iväg på egen hand, mer än att han sprang mellan mig och alla andra som var ute och spatserade. Vi hade det riktigt trevligt. :) Tur hade vi också, även om det inte blev så mycket lingon som vi förväntade oss, för det började ösregna precis lagom när vi satte oss i bilen! :)
Vi drog beslutet om att vi skulle äta gemensamt idag också, så Fredrik har varit över hos oss och hämtat grejer (jag sitter alltså hemma hos mor och far min just nu) till mat, och shampo till Pajjas. :) Blir lite kvällsmys med någon grogg och chips med dip! Blir en riktigt klassisk lördagskväll, vilket kan vara riktigt skönt det också.
Måste säga att det är något man saknar nu när man flyttat hemifrån, men det finns fördelar att inte bo så långt ifrån mor och far. :)
Hur som helst, måste se till att få Pajjas i badet innan jag ska hjälpa mamma med maten!
En senare uppdatering kommer senare! Hoppas ni får en fortsatt bra dag, gott folk för det ska jag ha iallafall! ;)




Kommentarer

  • Kommentera inlägget här:

  • Namn:
    Jag är här ofta

  • E-postadress: (publiceras ej)

  • Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback