Julgodis

Lovade att slänga upp bilder på det julgodis jag och mami gjorde, och trogen som jag är så håller jag det jag lovat! ;) Håll i er folket och bit igen för sötsuget!



Detta är formar fyllda 1/3 med mandelmassa, efter detta fyllde 2/3 med nougat och den sista delen med mörk choklad! :) Blev riktigt smaskens måste jag säga - riktigt simpelt dessutom!



En bild på hur det ser ut vid färdigt resultat (dock är dessa inte stela/kylda ännu).



Detta är mandelmassa som är utkavlad och nougatstavar som jag skar i mindre kuber och ''bädda'' in i mandelmassa som jag skar i fyrkanter. Formade dessa i en lite mer oval form, sen doppade jag dem iljus blockchoklad, och toppade med vit choklad!






Ett färdigt resultat på dessa - även dem blev goda! :)



Vi gjorde även knäck, som vi tröck ner små nougatbitar i! Mumma! 



Nougtbollar, nougat inbakade i madelmassa, doppad i vit-, ljus- OCH mörk blockchoklad kombinerat. 
Vi gjorde även weinernougat och någon form av snickers liknande godis. :) Lite roligt att ha ett större utbud att bjuda på. 
Vi bakade även lussebullar idag, samt någon annan kaka jag inte minns namnet på. Riktigt roligt! :)
Recept och det har jag om det på ett eller annat vis är intressant.



Kommentarer
Melissa

Speeeeeeerm! hahahahaha <3

2010-11-28 01:50:19
victoria

mumsigt!

allt är bra med mig också :)

grattis ! vad kul!

vad ska du glra idag då ? :)

2010-11-28 11:16:08
URL: http://viiccanwws.blogg.se/
kicki

Grattis får man säga då :)



Idag ska jag och sambon på bio ^^

Varit på skyltsöndagen och kollat läget..



själv då?

2010-11-28 14:03:04
URL: http://loeria.blogg.se/
victoria

mysigt!

idag har jag firat första advent med familjen ! vi har fikat och bara haft det allmänt mysigt!

imorgon är det måndag igen "/

usch, det orkar jag verkligen inte!

men du verkar ha haft en toppen dag du! ;)

2010-11-28 18:40:37
URL: http://viiccanwws.blogg.se/

  • Kommentera inlägget här:

  • Namn:
    Jag är här ofta

  • E-postadress: (publiceras ej)

  • Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback