9:e Maj - en sjuk söndag.

Anledning till att jag aldrig skrev efter mitt senaste inlägg var för att jag drog på mig en ihållande förkylning. Nu har jag legat nonstop i sängen sen jag kom hem ifrån Göteborg med 40 graders feber. Haft hosta som har gjort det förjävligt i halsen på mig så jag har med all säkerhet hostat sönder den totalt då jag varken kan prata eller svälja normalt. :thumbdown:
Hur som helst, vi gör en kort sammanfattning av allt som hände i Göteborg!
Torsdag: Det började med att vi kom ner dit på kvällen - vi blev hämtade på Centralstationen eftersom vi inte hittade dit vi skulle. Vi väntade på parkeringen i bilen då Tina (Fredriks mamma) och Jenny (hans moster) kom. Vi pratade en kort sväng innan vi drog till donken för att synda. Tog med oss maten hem till Jenny för att käka, där vi skulle vara inneboende i deras gäststuga under tiden vi var i Göteborg!
Fredag: Vi hjälpte först till med att fixa i lokalen för festen. Det var blommor som skulle ut på borden, ljudanläggning som skulle fixas och andra smågrejer innan allt kunde klassas som färdigt. Efter det åkte vi in till centrum där vi träffade Malin som jag inte träffat på ca två år. Slänger upp en mycket tjusig bild på den tjejen!





Bjuder kärvänligt på grimasen och bild! Bedårande, mycket bedårande! :thumbup:
Eftersom visiten i stan inte blev långvarit så åkte vi hemåt till Jenny och dem igen. Lagom när man kommer hem möts man av nallebjörnen Shiro i dörren. Deras mycket vänliga hund man gärna gosade runt med. 
Den kvällen kom även Tina och Jennys andra syster Susanne med sin respektive partner och sonen Joakim och resten av familjen Möller/Jiwertz - d.v.s Fredriks familj som också skulle med och partaja.






Lördag: Fullt ös i huset för de flesta med dusch och annat som skulle fixas. Eftersom vi var så många så valde vi att duscha sist då de andra skulle iväg före oss. Sen var det bara att slänga på sig kläderna, göra sig fin och sen åka! Det blev en hel drös med folk likväl som bilder. Och det var verkligen en trevlig visit i Göteborg! Massor av trevliga människor och festen gjorde det verkligen minnesvärt. Tusen tack! :)
Tyvärr blev det inga bilder på mig under detta, så jag har inget att erbjuda mer en bilder från festen på de personer jag vet att de inte berör om det hamnar på internet. :) Delar därför med mig av en bild på min älskade i kostym, samt Petri - en väldigt trevlig pojk det där! :thumbup:






Söndagen: Tog vi det lugnt, var en riktigt slapp dag - så som resterande dagarna vi var där blev. Då jag i samband med hemkomsten blev dålig så var jag pågång redan i Göteborg. Så det får vara slutet på kapitlet om resan! Jag hade det sjukt trevligt även om slutet på det hela inte slutade fullt så bra! Men jag är ändå tacksam för att jag fick följa med och att jag blev bjuden, så i slutändan är det nog värt att vara sjuk! :)

Nu är det som sagt ny söndag då den ser på ett ungefär lika dan ut som den gjorde för exakt en vecka sen, bara att jag ligger och hostar titt som tätt också. Annars är den lugn och lite tråkig faktiskt, men vad har man räknat med när man är sjuk.

NU till den roliga händelsen jag nämnde i mitt tidigare inlägg: Beslutet om lägenheten gick igenom och vi är nu i full fart på att kolla lägenheter och har redan hunnit ringa på den första. Imorgon återstår ännu ett samtal då vi hittat ännu en intressant lägenhet och har vi tur så kanske vi får någon utav dem, så jag är förbaskat glad och hade aldrig räknat med att beslutet skulle gå igenom - på så kort tid dessutom! Men nu är jag redo med flyttkartonger i högsta hugg och en hund som nästa investering! Här var det lycka på menyn! :D

Kommentarer
Henrik

men usch....så tråkigt att vara sjuk, värdelöst,haha.



vad gillar du mest med gbg då?:)



njea, just nu händer inte mycket, ska se på tv nu ikväll o bara va hemma:P:) sj, vad ska du göra ikväll?:)

2010-05-09 18:43:40
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/

  • Kommentera inlägget här:

  • Namn:
    Jag är här ofta

  • E-postadress: (publiceras ej)

  • Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback